Beroende vs Missbruk.

Jag har tänkt på en sak. Det här med beroende och missbruk. Skillnaden. Ganska enkelt beskrivet så är det enligt mig så att du har ett missbruk om det är något eller någon ovana du lever efter. Alltså att du planera ditt liv efter detta. Då kommer jag till frågan: Missbrukar jag Melodikrysset? Jag planerar varenda lördag efter min och Anders timme. Det liksom vår timme. Det måste absolut inte vara så att jag löser krysset, utan att jag har den timmen med Anders. Det har alltid varit så och kommer antagligen alltid vara så, så länge han sänder. Är det ett beroende eller ett missbruk, liksom?

Kommentarer
Postat av: Em

Jag är beroende av mycket egentligen, missbruk brukar jag kalla det om det går utöver andra saker i ens liv eller de nära och kära. Men det kan vara en hårfin balans. Er vana med Melodikrysset tycker jag låter som ett jättemysigt "beroende". ;)

2010-04-18 @ 17:34:55
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0