Blommor hit och dit.

Ah, nu först börjar jag vakna. Det tar ungefär en timme för mig. Det är extra knepigt nu på våren och det blir värre för varje år. Jag misstänker starkt pollen. Nedrans blommor. De är egentligen inte bra på något vis. Här hemma bara dör de, utomhus spottar de ut konstiga ämnen som får mina bihålor att svullna, göra ont och huvudvärk. Dessutom om man ska ha blommor ute, då krävs det att rensa bort allt det där som kallas 'ogräs' som är 'fula' växter. Jag vet inte vad som är fel på mig, men exempelvis Maskrosor, varför kallas de ogräs? Hur fina som helst och när de ploppar upp är det ju faktiskt riktigt somrigt. Men jag har aldrig förstått mig på växter men konstigt nog är jag emot plastväxter. Det ska liksom vara riktiga. Så därför är mina favoritblommor 'garderobsblommor'. Lättskötta, knappt något vatten och de behöver inte en viss dos sol. Nästan ingen alls faktiskt. Har Du någon favoritblomma?

Egentligen var det inte blommor jag skulle snacka om, mest söka sympati för mitt morgonproblem, alltså det här med bihålorna, men orka det liksom. Eftersom jag pratat så mycket blommor måste jag försöka väga upp det genom att prata om bin, eller? Jag ska se om jag kan få ett kort på ett bi, en humla eller en geting senare, så borde det bli jämnvikt eller?

Kommentarer
Postat av: Sandra

men plastblommor e ju kanon!! (dom som ser riktiga ut) här har vi ju lennys allergi så de funkar inte me riktiga o för den delen så lyckas dom alltid dö i min närhet me.. men faktiskt så har jag några orkideer som lever ännu =) (allergivänlig blomma) visste du att blåklint är ett ogräs? kram på dej!

2010-04-19 @ 13:43:51
Postat av: E.R Design - Namnsmycken Glasgravyr Foto

Vita rosor :)

2010-04-19 @ 14:15:35
URL: http://blogg.erdesign.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0