Dumma ko.

Hirr. Det var inte alls skönt att ta en dusch idag. Värme är det bästa jag vet (vi ska inte tala om diskussioner som uppstår när vi ska sova angående temperaturen i sovrummet). Kranen ska vara inställd på högsta möjliga värme när jag duschar, ångan ska imma så endast en centimeter framför dig skall kunna ses. Åh, underbart det är. När jag gick in i duschen var den ljummen. Nåja tänkte jag, kanske all värme försvann ner till kossorna då larmet på ladugården [Laggåååden] gick eftersom de tydligen frös, på grund av några fjuttiga snöflingor. Hallå, de har väl päls, eller?

I alla fall, jag schamponerade och balsamerade och när jag står där, helt plötsligt, från ingenstans, spottar kranen iiiskallt vatten på mig. Fyyy, och fyyy, vad jag skrek. Hemskt var det. Nu sitter jag här i soffan och huttrar under en filt. Tack för det kossorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0