Listan på mina störmoment.

God morgon.

Två koppar kaffe, snart som innehåll i min kropp. Eller, egentligen bara en, den andra har redan runnit ut. Varför skriver jag ens det? Nåja. Jag hörde om olika ting man kan störa sig på, på radion i morse. Jag tänkte att jag listar mina egna 'störmoment'.

1) Tavlor som hänger snett.
Jag blir nervös, rastlös och bara måste rätta till dem.
2) Tavlor som hänger snett och dessutom är fastskruvade.
-Omöjligt att rätta till dem.
3) Skåpluckor som inte är stängda.
Finns det något mer irriterande? Och vi ska inte ens tala om hur
stökigt det ser ut.
4) När tvättmaskinen vägrar spotta ut strumpa nummer 2.
Jag har aldrig ett par strumpor, alltid en av varje.
5) När något stör min planering.
Har jag planerat något... Nej vi tar om det: jag planerar alltid
allting och om något stör tidsberäkningen eller mina kommande
utförande sysslor förstör det hela min dag.
6) Dolda filer i datorn.
När man trycker på 'spara som' och råkar glömma var man la
filen samtidigt som man vet att den är sparad. Så hittar ens
sambo den under 'dolda filer'. Mycket irriterande.
7) Trafikanter som inte kan ge tecken åt vilket håll de ska.
Livsfarligt. Jag förstår inte att det inte hände fler olyckor.
8) Han eller hon som uppfann snooze-funktionen.
Livsfarligt. Man blir verkligen dömd att försova sig.
9) När tre sevärda tv-program går samma tid.
Två är okej, då kan vi spela in det ena och titta på det andra. Men
när det är tre? Vilket ska man då välja?
10) När man inte kommer på någon nummer tio-störning.
Nio ser liksom fånigt ut enligt mig.


Men heeej, jag är inte bitter.



(Tydliggöra: Gammal bild.)



ps, fredagsfräckis senare då... Någon informerade mig om att det tydligen var fredag idag...

Kommentarer
Postat av: JENNY

Håller med! : )

Eller ännu bättre! Gå i affärer, slösa med någons ANNANS pengar ;D



Snygg du var i det långa håret förresten! :) ( profilfotot )

2010-04-30 @ 13:25:21
URL: http://jennyjanssons.se
Postat av: Lovisa - Göteborgsblogg

Jag håller med dig!:D

2010-04-30 @ 14:03:36
URL: http://lovezas.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Hahahahaha, som sagt jag skrev från hans dator & han har den inställningen på kommentarer eftersom han bara kommenterar min blogg ibland, helt sjukt hur dumt det kan bli :))

Hihihihihi!



Håller med om allt du skrev på inlägget här, jag irriterar mig också på mycket grejer :)

2010-04-30 @ 14:36:09
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0