Stranden.

Datorn startade snällt i morse, fast att den flög genom halva rummet igår. Vilken tur, för jag har inte riktigt råd med att betala massa onödiga tusenlappar på en onödig händelse som jag dessutom själv råkat åstadkommit. Tur var det  också härom dagen när polisen var på alerten redan klockan kvart över sex, på en sjuttio-sträcka och jag: nyvaken förare som bara vill komma fram till jobbet. Turen var att de redan hade tagit en BMW och stod och snackade med föraren, upptagna med att skriva extra nollor till honom, än att titta på min rosa bil. (Spännande det blir imorgon, nu när jag skrutit om min tur hela tiden, vad för otur kommer hända då?)

Imorgon ska vi till stranden, mamma, D & jag. Kan ni tänka er? Jag vet inte hur många år sedan det var, som jag befann mig på stranden. Okej, förra året, i Danmark. Utan att bada naturligtvis. Men i Sverige minns jag knappt när jag senast befann mig vid en massa vatten, sand och hetta. Jag har aldrig riktigt gillat det. Det brukar blåsa på sådana ställen också. Men faktiskt, så ser jag fram emot imorgon. Det ska bli... Spännande. Förhoppningsvis, lite brunare också. Annars blir jag sur, för det är ju det jag är ute efter. Med hjälp av olja, sol, och vatten borde huden dra åt sig lite färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0