Anna Bergendahl.

Jag har inte gillat låten från första början. Melodifestivallåten, som vann här i Sverige.  Hon Anna, ni vet. Fin text, men varför inte göra något svängigt av det? Nu åkte den ut, precis som jag förespådde. Eller ja, jag förespådde inte att hon skulle åka ut redan i delfinalerna eller vad de heter, men jag trodde det skulle bli magplask av låten i själva tävlingen.

Mina åsikter angående melodifestivalen:

  • Skippa deltävlingarna. Annars hinner vi hjärntvättas med låtar för att lära oss tycka om en viss låt. Får övriga Europa det kanske? Nej. Där är det första intrycket av låten som gäller varför är det inte så i Sverige då? (Jo, jag vet, SVT tjänar inga pengar på det i så fall.)
  • Ta med bra låtar. Vi behöver inte en massa rap när vi vet att större delen av befolkningen inte röstar dem till final, lägg in en riktigt bra så det blir lite mer konkurrens mellan låtarna.
  • Skippa jurryn. Den hjälper ju ingenting. Folkets röst skall det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0