Dagens fråga om fåglar.

Hemma igen. Jag fuskade idag. Skippade sista föreläsningen. Av en bra anledning. Så det så. Antagligen kommer denna kurs att gå som på räls. Himla bra. Allt är himla bra just nu.

Jag funderade på en sak idag när jag körde hem. Det kom ett ösregn och tvättade min bil. I detta ösregn ser jag fåglar flyga. Hur i hela friden kan de flyga när så många och så stora droppar faller i en hastighet som heter duga? Får jag en sådan droppe i ansiktet gör det ju ont. Tänk er att sträcka ut vingarna och det faller massa droppar på dem när ni ska flyga. Det borde ju vara omöjligt för fåglarnas flygbalans att fungera. För mig - oförståeligt.

Kommentarer
Postat av: Em

Det har jag aldrig tänkt på, men du har rätt. Det borde vara jobbigt.

2010-05-04 @ 16:48:03
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0