Fullt ös.

Nu har vi (jag och D) precis varit hos Sabina och snackat... Ja, snackat. Om vad undrar ni. Jo, vi pratade om... Låt mig lista.

  • Schizofreni.
  • Asperger.
  • Autism.
  • Hur man uppfostrar barn. (Ja, både jag och Sabina är barnlösa, så vi vet ju liksom bäst).
  • Canada.
  • Café på Facebook.
  • Sladder om olika Olofströmare.
  • Om Thailand.
  • Svininfluensan.
  • Mat.
  • Pedanteri.
  • Fiskar och akvarium.
  • Småsyskon.
  • Förskolor.
  • Sovtider.
  • Skolår.
  • Kök och inredning.
  • Festande i tonåren.
  • Valborg (om hur vi missade varandra igår i Kyrkhult).
...och säkerligen mycket mer, inom loppet av cirka en och en halvtimma. Pratar vi väldigt fort, eller väldigt lite om varje sak? Det är dagens fråga.

Mamma springer runt här hemma som ett annat gehu inför kommande dag då lillasyster skall konfirmeras. Lillasyster springer runt och städar i någon form av trans, utlöst av nervositet enligt min bedömning. Den fina klänningen hon valde att ha på sig imorgon, den vill hon inte ha. D håller på att sätta upp blomlådor på balkongerna, lillebror spelar hög musik ute i garaget med vänner och här sitter jag. I min ensamhet och börjar tvivla på teorin om 'filmkväll' ikväll. Prosit och Alice springer efter varandra. Ena stunden jagar Alice Prosit och andra sekunden jagar Prosit Alice. Borde jag sätta igång en film och helt ignorera deras sysslor så de får se den en annan dag, eller ska jag vänta på dem? Det återstår att se...


Kommentarer
Postat av: sabina

HAHA :) Vilken lista... frågan är HUR FANKEN vi gick från ena ämnet till det andra! Tack snäckan för besöket, nästa gång får det bli lite längre.

Puss

2010-05-01 @ 21:29:57
URL: http://sabeenie.blogg.se/
Postat av: Alice - [foto]

Hejsan,allt bra?

Kram!

2010-05-02 @ 11:09:00
URL: http://wwry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0