Mina frågor igen.

Jag har några frågor som jag funderat på. Kan ni hjälpa mig?

 

  • Om man är blind från födseln, hur ser deras drömmar ut?
  • Hur beskriver man för en som varit blind från födseln, en färg?
  • När människor drabbas av minnesförlust, så stor att de inte ens minns sitt eget liv, hur kommer det sig att de nästan aldrig glömmer språket?
  • Om man tappar smaken, försvinner luktsinnet också då?
  • En rädd get, en rädd björn men hur formulerar man det när det gäller får, lejon, rådjur? Ett får, ett r*** får?

 

Ja. Det är det jag funderar på för tillfället. Jag kommer ständigt på olika funderingar som aldrig stillar mitt sinne. Så fler sådana här inlägg kommer säkerligen.

 


Kommentarer
Postat av: Moster

Kan man inte säga ett skrämt får? tihihi

puss!

2010-05-22 @ 10:53:29
Postat av: Sandra

säger man inte rädd är fåret.. eller ett får som är rädd... nej nu låter de konstigt båda två.. du har ju din kära mor.. hon måste ju veta sånt.. ??

kram

2010-05-22 @ 12:54:02
Postat av: Nån skum typ..

har inget bättre för mig så jag ska försöka svara på dina frågor!! :D

1.de drömmer ljud och lukter.. ser inget alltså( har jag för mig)

2.Haha, igen aning... det går nog inte?

3.det händer ganska ofta att man glömmer språket också, och får lära sig det igen, men jag antar att det är olika delar av hjärnan som styr språk/minnen...

4.kan man tappa smaken?? (om du inte menar typ tappa klädsmaken.. x)

5. Man får väll andvända andra ord... Typ " ett dödsförskräckt lejon" "ett skrämt rådjur" osv (kom inte på fler ord -.-'')

Hej då :D

2010-05-25 @ 11:47:02
Postat av: hanna

det finns en fin film där en tjej försöker förklara färg för en blind. hon ger honom något kallt och säger att detta är blått. och sen något varmt och säger att det är rött. ger förståss inte en rättvis bild men rätt fint ändå.



/exiback

2010-05-25 @ 12:36:50
URL: http://exiback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0