Peeling - what?

Jaha. Emmy har dragit in mig i något som jag inte riktigt vet vad det är. Eller jo, jag vet vad det är, men inte alla delar. Låt mig förklara. Hon har bestämt (märk att jag skyller allt på Emmy) att vi ska 'solduscha' imorgon. Jag vet inte ens om det heter så. Men vi ska klä av oss, ställa oss någonstans och få en dusch på en minut och därefter ska vi vara solbrända. Eller solbruna kanske det heter. Intressant det här. Men i alla fall, Emmy har febrilt försökt förklara för mig vad peeling är. Jag har kommit så långt att jag fattar att edt är något man skrubbar kroppen med, som man ska göra innan denna behandling börjar. Vad fan peelar man sig med? Hallå, jag fattar ingenting, och jag vågar inte fråga Emmy mer, för då kommer hon tro att jag är trögare än trögast och dessutom tror jag att vi tjejer ska veta vad det är. Men inte jag. Någon annan som vet?

Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Hej tack för din kommentar, jag har mycket o berätta till dig. Tar min examen från Örebro Uni som professionell hälso arbetare och Spa konsulent så jag har koll på vad pealing är för nått. Det är ja en skrubb som man använder mot huden för att få bort döda hudceller. Det är alltid bra att göra innan man ska sol (te.x åka utomlands). Då blir färgen jämnare, annars kan man vara lite torr på vissa ställen och då blir det fläckigt. Pealing är också bra för att få igång blodcirkulationen och bra emot celluliter. Vad det är med? ja hemmagjort är jätte enkelt, det kan vara socker, kokosflingor, havre eller nått sånt färdigköpta kan vara med aprikoskäror, salt o.s.v



Ja vad skönt att du också har jobb, vart då? När tar du din examen? Jag har fått jobb i Sthlm på ett hälsocenter och tar examen på tisdag :)



Hade så jätte bra!

2010-05-27 @ 15:19:32
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: Emilia

Sv.: Det blir någonstans i Lidköping som jag ska ha praktiken, var vet jag dock inte än.

2010-05-27 @ 17:09:32
URL: http://emiliaper.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Det är mormor och morfars hund, men han är en blandras mellan pudel och pappillon. :)



Jag har inte heller koll på sånt där, hehe.. :)

2010-05-27 @ 18:00:43
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Emmy

hahahahhah trögo :P

visste inte att du inte förstod, haha kunde ju köpt en tub åt dig haha hoppas du hittat peeling iaf, tror det efter ditt sms iaf :D hahaa

2010-05-27 @ 22:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0